Baka kaka.

Det händer mig väldigt sällan. Att sötsug i kombination med fruktansvärd lathet slår till. Latheten säger att du inte orkar gå till närmaste butik men ändå måste ha. Ett sötsug inte av denna värld som måste stillas pronto. Det hände mig i kväll. Det fanns absolut inget gott hemma i någon liten gömma alls. Vad göra. Jo, baka, baka liten kaka. Där hade jag det. Jag slängde ihop smet (som var så rasande god att jag skulle ha hållit mig till att lapa i mig den) och bums ner i sockerkaksform och slutligen in i ugnen. Som sagt. Jag skulle ha ätit smeten. Kakan blev fasiken inte bra. Luktade gudomligt, såg okej ut, men smakade torrt och sockerlöst. När man för en gångs skull både är sådär brutalt sockersugen och dessutom lägger manken till och husmorar sig på köpet, är det här tacken. Antar att det är väldens sätt att säga åt mig att banta. Eller att aldrig bli bagare.


Kommentarer
Postat av: Malin L

haha, bra mika. Jag har börjat med att baka också när jag har sockersug.. dock inte såååå avancerat. Negerbollar är det nya för mig :):)

2012-11-16 @ 09:40:34
URL: http://malinihulan.blogg.se
Postat av: Lina

Det ser ju gott ut i alla fall ;)
Själv är jag också mest förtjust i smeten och här i USA verkar det vara lite mer accepterat att gå loss på sin kaksmet. Finns massa recept bara på själv cookie dougen (?). Har inte testat något själv än, men det är ju bara en tidsfråga :D
kram Lina (Maries kusin)

2012-11-16 @ 15:43:11
URL: http://brevfranamerika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0