Jesus, vilken helg.

Redan i mars bokade vi biljetter till Jesus Christ Superstar på Göta Lejon i Stockholm. I och med min gymnasieutbildning satte vi ju upp just samma musikal vårat studentår. Därför ville vi självklart se den nu, och inte minst för att snygg-Ola spelar huvudrollen som Jesus. Så. Förra helgen var tiden inne.

Vi var överladdade på tåget ner. Nja. Egentligen var vi lagomt laddade. Helt perfekt laddade.
Men det vänder snabbt i Mikas värld. Som här när jag på tunnelbanan, väl framme i Stockholm, både tyckte att ljudnivån var för hög och min mage för tom.
När vi fick vårat rum slutade jag sura och så svidade vi om snabbt för lunch och second hand-shopping.
Man kan aldrig få för mycket av använda saker, tänker jag. Så tänker inte min man.
Efter några timmar på Beyond Retro och en klänning rikare, behövdes färskpressad juice. Från ställe med pastelligt tak.
Nöjd. Mycket.
Föreställningen slulle börja redan halv åtta. Så det blev tidig middag.
Italiensk sådan. Med hummerpasta att ge sin högra hand för.
Sen såg vi musikalen som vi beslutat ge 7 av 10. Detta för att jag saknade lite i scenografi och i dansnummer.
Ola var såklart snygg och sjöng fint.
Efter det gick vi tillbaka till vårat hotell och drack oss en drink.
Vi kunde ju inte vara vakna allt för länge heller, vi hade ju feting-frullen att se fram mot och vara utvilade inför.
Alex var lika trött ändå. I och för sig.
Sist men inte minst tog vi oss en till shoppingtur där jag mötte jättemånga likasinnade i en Weekday-butik.
Puss!
 

Kommentarer
Postat av: Lina

träffa likasinnade är ju alltid kul :)
ser ut som att ni hade det trevligt i hufvudstaden i alla fall. kram Maries-kusin-Lina

2012-10-05 @ 16:22:17
URL: http://brevfranamerika.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0